Tankar om framtiden

Funderat mycket på vad jag ska göra efter gymnasiet den senaste tiden. För ett år sen var det en självklarhet att jag skulle söka till högskolan direkt, plugga till sjuksköterska för att sedan läsa vidare till barnmorska, hade hela min utbildning planerad men nu är jag inte så säker längre. Inte säker alls faktiskt.
 
Jag är inte alls sugen på att plugga i fem år till för tillfället, så trött på skolan.
Vill jobba och tjäna pengar, klara mig själv, skaffa lägenhet, dona, greja, leka vuxen. Vet att jag förmodligen kommer sakna bekvämligheten här hemma när det väl händer, men jag vill inte bo i mitt flickrum tills jag är typ,,,25? Jag vill bo själv först.
Det kan jag inte med studielån upp över öronen.
 
Men jag tror jag har kommit på vad jag vill göra. 
Åka iväg som volontär någonstans. Det vore en sjukt grym upplevelse och erfarenhet!
Jag menar, jag har ju hela livet på mig att sitta i skolbänken eller sucka över att mitt arbete blir långrandigt, varför inte ta tillfället i akt och använda min ungdom, ork och vilja till att hjälpa andra? 
Det kommer bli den mest otroliga resan någonsin i så fall, jag kan inte beskriva hur upprymd jag blir bara av att tänka på det!

Att åka till barnhemmet i polen med mormor, morfar och Elin var en otrolig upplevelse, så kan mycket väl tänka mig att uppleva det igen, men om jag ska åka vill jag satsa ännu större. 
Ett barnhem i Ghana t.ex. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0