Sjukvårdsprov och annat gnäll

Sitter intryckt i ett grupprum, hinkar i mig cola och pluggar sjukvård.
Går la sådär bra, men bättre än någonsin innan vad gäller just det här provet, tragiskt.
 
Chock hit och dit, orkar inte lära mig mer idag, men har inte mycket till val, har som tur är en hel timma till att läsa innan det är dags för avrättning.
Behöver helg, inte färdig med skolledigt känner jag.
Redan trött på allt tjafs och drama som pågår innanför väggarna på västerhöjd. 
Svårt att tro att det är folk upp till 19 år som studerar här vissa gånger, orkar inte. 
 
Studenten känns alldeles för avlägsen.
"Du kommer sakna skolan"
Mycket möjligt. Men just nu kan jag inte annat än längta här ifrån. Om jag jobbar får jag åtminstone göra vad jag vill när jag kommer hem, och personerna är för det mesta mer utvecklade i huvudet än en tolvåring. Och börjar jag läsa på högskolan hoppas jag också att folk hoppat ur sparkdräkten och tagit sig i kragen, lite i alla fall. En liten smula. Vad som helst.
 
"Folk letar efter intelligent liv i rymden - jag letar efter intelligent liv på jorden"
 
 
Nej jag tror inte att jag är så himla perfekt, jag vet att jag inte är det, jag har självinsikt och kan därmed ge mig själv tillåtelsen att gnälla som en gammal hagga utan att skämmas, over'n out
 
Smider onda planer på bilden, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0