Det är dags att vi skrapar lite på ytan

- Dags att vi skrapar på ytan och känner efter lite mer kanske. Är det verkligen så som vi vill att alla andra ska uppfatta det, eller är det överhuvudtaget så bra som vi själva tror.
 
Vet i alla fall att det är dags för en del att ta sig i kragen och lägga ned dagisfasonerna, det är goda tider att växa upp i. Somliga har varit småbarn för länge. Någonstans är det nog ändå på tiden att klippa navelsträngen och lära sig att se längre än näsan räcker.

Så trött på drama och barnsligheter, omognad och intriger.
Jag vill ju inte ens vara med, varför ska jag då behöva tänka mig för.
 
Pladder mitt i natten? - Ja.
Någon poäng? - Ja.
 
Och det fina med poängen är att man kan välja bort personer eller saker som tar så mycket energi utan att ge något tillbaka. Precis som min kära mor sa.
- Du har rätt att välja vilka du vill ha runt om dig, är det inte bra så välj bort det, ingen annan än du ska stå ut med din omgivning. Men tänk dig för.
 
Och hon har väl alldeles rätt. Om jag står för vad jag tycker, inte låter mig hunsas av andra, vägrar att leva på andras vilkor men ändå har som mål att hela tiden vara andra till lags för att hålla harmonin i schack, då är det inte bra i alla fall.
 
Så jag säger hejdå till allt det där, jag tänker luta mig tillbaka och låta någon annan styra, någon som orkar bry sig.
 
Jag ska bara sova istället, och njuta av att jag kan 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0