God Kväll

Tänkte jag skulle ha mig en såndär skön avslappnande hemma-spa-timme för att komma på fötter igen,
det är inte alls lika härligt som på alla reklamer där nån svinsnygg brud står brydligt med ena foten på badkaret, i nån vit fluffig handduk, och rakar benen utan raklödder..

I den fula verkligheten, som Mia Skäringer skulle ha sagt, står man i badkaret med nån obehaglig jäkla ansiktsmask som svider i ansiktet, hårinpackning i hela ögonen, blod som forsar från benen och hör och häpna: ena armbågen...låt mig säga: The fuck? Vet inte hur det gick till helt ärligt.
I alla fall, mitt i den här harmoniska spa-upplevelsen ska man försöka fila fötterna utan att halka och slå ihjäl sig.
Sitter nu i en urtvättad tunn gammal handduk, fem plåster på benen, ett i armhålan och rödsprängda ögon.

Drömmen slutar inte här, nejnej, sen kommer alla efterbehandlingar också!
Ännu en ansiktstvätt som svider ännu mer än den första.
Noppra ögonbrynen. Dom blir heller aldrig sådär perfekta som på reklamen. Jag har nyst 24 gånger och tårarna rinner, och vad fick jag för det? Jo, ett halvdant bryn och ett som ser ut som det dansat lite med gräsklipparen, prisad vare lugg!

Men fan vad snygg jag är nu! Helt klart värt det.
EllleeerRRRrrrrRRr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0