"ooosch, det var enna' stark böna!"

- Vi köpte pizza en helg nu på senare tid, och jag minns att det var fefferoni på den, och hur chockade vi blev när mamma slet tag i en och heva in den i munnen och bet till, innan vi hann stoppa henne. Innan någon riktigt hann reagera såg vi hur hennes ögon blev stora och hur och började spotta och fräsa innan hon väste fram:
- oh det var enna' stark böna!
Jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.

En del ur min mosters tal hon höll under fikat, skratta så vi tjöt för det var så typiskt Margit. Vi åt alltid såna där långa bönor hos henne och mja, likheten mellan dom och en fefferoni är väl kanske..inte riktigt så stor som hon uppfattade den men roligt åt det hade vi i alla fall!
Det var väldigt fint, men det känns ännu finare att det är över faktiskt.

Har varit och storhandlat med mor min nyss, släpat hem kasse efter kasse!
Så nu ska jag gosa ner mig i soffan med en redbull och lite chips, hähä!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0