Tänkte, aa fast ne.

Å du heliga damm! Du fyller mina bihålor med ditt magiska pulver så att jag nyser tills ögonen svullnar, du får det att smaka lurv i munnen hela vägen ner i halsen! Magiskt.
- Och fruktansvärt äckligt. Ja, mest äckligt.

Men nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och gjort lite nytta för första gången på, möjligtvis, hela lovet haha! Och fint blev det ju. Mina växter är nog dock ett minne blott. Dom klarar sig visst inte utan vatten. Oops?

Nu kan man ju tänka och tycka "jaha vad duktig hon har varit! Nu ska hon väl slappa resten av dagen, vad skönt för'na!"
Men nehedå, för nu har jag ju trots allt, en hel övervåning plus en undervåning som skall snyggas upp innan moderns hemkomst! Har även massa tvätt i källaren som jag ska ta itu med. Usch.
Men men, IKVÄLL blir det i alla fall slapp! Ska ta mig ett bad och sen kura ihop i soffan tror jag, sen ska jag lägga mig i tid, i mina nya rena lakan! Oshh, somnar nästan bara jag tänker på't så jag får la sluta med det!

Nu ska jag fortsätta min resa genom dammet, puss!

Städ-Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0