Och en dag försvinner jag ur Dina ögon, som en svår och jobbig grej

Fjårtis.


du viskade nåt i allt jag tog mig för
du värkte som en borr i mina snedsteg
allt i mig var fult och ingenting jag hade mätte sig med ditt,

jag vill bara visa dig nåt bra
jag kanske har nåt nu som du beundrar
jag drömde att du lyssnade
att du hörde nåt i mig som du förstod


Jag kan känna mig bekväm i Dina ögon, när Du ler
Men Du kan säga nåt så beskt att allt blir kaos och uppochner
Jag tror inte Du förstår allt som Du säger om det vackra i misär
Du har fått sol i Dina ögon och har aldrig varit där

Ett sätt att gömma mig för stormen, när Du vill och när Du kan
Ett sätt att glömma mig i regnet, som om "lilla jag" försvann

Jag är en av alla dom som har ett liv utan nätter, utan dagar.
Jag är en av alla dom som kan gå vilse, när som helst, om jag behagar
se tiden an.

Och jag går gärna vilse just inatt
Vi var naiva, glada barn, tills vuxenlivet hann ifatt.
Nu är vi barnen av idag,
och dessa barn har ingen lust.
...
Det är pina, pest och skit härnäst.
Djävulen har firmafest.
En hela ångest utspädd i vår must;
så det är ingen som har lust
...
Det ljusnar över stan igen.
Över krogen, över ångesten.
Låtom oss fröjdas i ungdomens vår
Nej, det är ingen som har lust.
Det är ingen som har lust.
LARS WINNERBÄCK
Vad är det med hans musik som får sommarkänslorna att dansa polka i skallen?
Jag vet inte vad, men jag gillar det!
Jag bestämde igår att jag ska på hans sommarturné..Kanske i mariestad den här gången? Jag ska dra med mig någon. Vem som helst. Nej inte vem som helst men nästan!
Nu ska jag sova! I morgon är det skola, jag håller fortfarande fast vid det där om fredagshoppandet!
G'Natt!
Hääjj!

 


Kommentarer
Postat av: heddaN^

Jag är frivillig :D

2010-04-06 @ 22:26:19 // URL: http://mangohead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0