men stjärnor föll och älvor höll oss fångna i ett avsked under månen, domedagsprofeter satt och grät, en kyss i Dionysos tête-a-tête ett snedsteg av förlåt som jag förlät,

för månen har en kraft som förnuftet aldrig haft och aldrig får
och då går det som det går
sen vill jag skriva allt jag sett så nån förstår
fast inga toner kan förklara hur jag mår

och det blev sent och det blev tyst
och när Bacchus hade kysst oss blev du rädd och jag blev stel
och du sa allt det här är fel
men alla älvor höll oss kvar
och nu var döden uppenbar vid vårat avsked under månen

och timmarna vi hade och som gick försvann med tanken bort i dimman


Lyssnat på Winnerbäck hela dagen, bara, aaaaah. Allt är så självklart då!

Skolan var okej, tre lektioner är ju inte allt för ansträngande!
Musiken var dock rätt trist, MälinBejb var sjuk idag så det var inte alls samma sak!
Matten gick fort, satt instängd i ett varmt litet grupprum utan syre med festliga människor!
Samhällskunskapen var rätt okej, var nere på stan och gjorde våra sociala experiment, inte så roligt som jag trodde det skulle vara men som sagt, helt okej!

Tänkte ge mig ut på en springrunda..men jag orkar inte idag, har ont i foten också. Under foten rättare sagt. Någon sena som dampar skulle jag tro!

Näe! Nu vill jag ha lov! lov lov lov lov!
Och mat, mat är gåva till människan!
och en nödvändighet!
Hejdå!
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

btw, du är tok-fin

2010-10-27 @ 11:55:42 // URL: http://mangohead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0